vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Wonen in een kasteeltje in Pokhara

Gisteren zijn we vroeg in de ochtend vertrokken uit Kathmandu. We verblijven nu in Pokhara. Vlak voor vertrek uit Kathmandu zaten we er helemaal door en wilde eigenlijk het liefst naar huis. Nu een dag later is dat gevoel weer helemaal weg. We hebben weer een perfecte plek gevonden waar we het wel weer twee weken uithouden.

Isa is weer beter, maar de afgelopen dagen was ze ziek. Het begon drie dagen geleden: overgeven en diaree. Drie maanden zonder dit soort ongemakkelijkheden is eigenlijk geen slechte score, maar toch is het allemaal erg vervelend. Zeker in een stad als Kathmandu. De dag voor vertrek leek Isa weer beter, maar aan het einde van die dag moest ze weer overgeven en voelde zich ellendig. Dat ging de hele nacht door. Ondertussen kreeg Reintje die nacht ook klachten in die richting en sliep Gert-Jan heel slecht. Toen we 's ochtends om 6 uur opstonden om de bus naar Pokhara namen stonden we erg in dubio: vertrekken we uit Kathmandu of blijven we totdat Isa beter is. Kathmandu is een fascinerende stad, maar we hadden echt het gevoel dat we eruit moesten. De beslissing was dus: kiezen op elkaar en 7 uur in de bus naar Pokhara.

We zijn heel blij dat we dat gedaan hebben, want we verblijven nu op een prachtige plek met uitzicht op het meer van Pokhara. Deze keer geen huis op palen , een appartement met dakterras of een smerig hutje, maar een eigen mini-kasteeltje. Het is wel een nep-kasteeltje, maar wel erg geinig. Eindelijk is Reintje Jonkvrouwe Reinhilde met haar eigen kasteeltje...en met drie Boxer honden.

Toen we hier gister aankwamen hadden we eerder het gevoel aan een Schots meer te verblijven. Er hing een donkere lucht boven ons kasteel en een stevige wind floot om ons kasteeltje. Nu is het weer op zijn Nepalees zonnig.

Om ons kasteeltje ligt een groente tuin en we hebben een klein zwembadje, badmintonveldje en een pingpong tafel tot onze beschikking. Daarnaast hebben we bijna de hele dag electriciteit. Het enige minpunt is dat er een Duitse vlag op een kasteeltje staat. Wellicht gaat het ons lukken om deze te laten verdwijnen en daar een Nederlandse van te maken.

Micheline

Kathmandu is na Mexico City de meest vervuilde stad ter wereld. Ik had de indruk dat ik daar amper kon ademen, ligt ook nog in een dal, al het vuil blijft hangen. Goed dat jullie vertrokken zijn. Op naar gezondere lucht. Enjoy! M

Nicole

Gelukkig is Isa weer beter! Heel veel geluk in jullie kasteeltje!