vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Costa del Sol in Vietnam

We zijn vertrokken uit Jungle Beach en zitten we zo'n 60 kilometer zuidelijker in de stad Nha Trangh. Het is wel even wennen. Jungle Beach was tamelijk geïsoleerd. We hadden alle ruimte: groot huis, grote tuin en ruim strand met maar een paar andere mensen. Nha Trangh heeft veel weg van een Zuid Europese badplaats. Veel flat hotels met een drukke straat langs het strand. Er is hier veel vertier: goede restaurants, pretpark, een lange boulevard en hotels met zwembad. Echter, wij hebben geen hotel met zwembad. Alles zit vol. Waarschijnlijk zijn veel Vietnamezen nog blijven plakken in verband met Tet. Wij zitten in een klein backpackers hotelletje, maar voor de redelijke prijs van 25 dollar. Het voordeel van zo'n goedkoop hotel is dat we het grootste deel van ons dagbudget kunnen inzetten voor het lokale vertier. Luka had zich verheugd op een zwembad en was dus zeer telleurgesteld (zwak uitgedrukt) toen dat niet het geval was.

Maar, ondanks al dit vertier dat Isa en Luka zeer aanspreekt is het voor Gert-Jan en Reintje echt weer even wennen om in deze drukte te zijn. Lesgeven is bijvoorbeeld een stuk lastiger. Op het moment van schrijven van dit stukje geven we ook les en zitten we in een ruim opgezet restaurant, omdat het hotel te krap is. Maar dit restaurant heeft een zwembad, dus in de pauze kunnen de kinderen een duik nemen! En naast het restaurant is een kermis, dus daar gaan we na school heen. Luka is het al helemaal vergeten dat hij baalde dat er geen zwembad in het hotel is....

We blijven hier nog vier dagen (inclusief ons weekend) en daarna gaan we waarschijnlijk naar nog voor een dag of drie terug naar Jungle beach. Dit om ons geestelijk voor te bereiden op ons vertrek naar Ho Chi Minh stad (voorheen Saigon). Wat we zo van andere reizigers horen is het een hele drukke en hete stad. De meeste reizigers vonden het maar een vervelende stad. Over het algemeen vonden wij steden op reis meestal wel leuk, maar dat was voordat we kinderen hadden. We willen daar maar een paar daagjes blijven voordat onze vlucht naar Bangkok vertrekt.