vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Voorbereidingen zijn in volle gang

Sinds dit weekend zijn we allebei fulltime met de laatste voorbereidingen bezig. Over precies een week vertrekken we. De belangrijkste voorbereidingen zijn getroffen: vliegtickets, visa, tijdelijke bewoners van ons huis, lespakketten van de Wereldschool zijn aangeschaft en ons eerste hotel in Bangkok is gereserveerd. We zijn nu vooral druk met het inpakken, het huis op orde brengen en de laatste administratieve zaken regelen.

Gedurende 5 maanden maken we gebruik van lespakketten van de Wereldschool (www.wereldschool.nl). Het inpakken van de schoolspullen van de kinderen vergt veel voorbereiding. Los van het feit dat het veel materiaal is, heeft het enige tijd gekost om te bedenken of alles echt in de koffers mee moet. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om allehandleidingen en cd'sop de laptop te zetten. Dat scheelt weer heel wat kilo's. Ook hebben we besloten om wat knutselmateriaal, zoals gekleurd papier achter te laten. En dan hebben we ook nog heel wat nutteloze hoesjes, kaftjes, mapjes, etc. verwijderd. Ondanks dit sorteerwerk hebben we toch nog 40 kilo aan schoolmateriaal bij ons.

Nu nog Reintje's rugzak inpakken. Ook moeten de kinderenhet speelgoed dat ze mee willen nemen nog uitzoeken.Daar zal de Sint over een paar dagen wel bij helpen.

Lidy Evertsen

Leuk dat ik jullie een beetje kan volgen op deze manier. Ik wens jullie een hele goeie reis en veel innerlijk voedsel [ ook concreet voedsel natuurlijk] toe. Vóór alles veel plezier met elkaar! Liefs, Lidy