vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Oer Hollandse dagen voor vertrek

Onze laatste week voor vertrek en hetkan bijna niet Hollandser. Gisteren hebben we geschaatst op de sloot achter ons huisje op de tuin. Het was voor Gert-Jan hard werken om het ijs sneeuwvrij te maken. Toen de kinderen eenmaal op de schaatsen stonden hadden ze het vanwege de kou al weer na tien minuten gezien. Isa jammerde al na vijf minuten: 'Ik wil nu echt snel naar die warme landen!!!' Maar gelukkig was er warme chocolade melk en een vuurtje om weer warm mee te worden. Als afsluiting hebben ze nog rondjes gesleed op de parkeerplaats van de tuin...sleetjes vastgemaakt achter de auto, om flinke vaart te maken.

Er zijn ook filmpjes hiervan op Youtube te zien. Het lukt ons alleen nog niet om de filmpjes te koppelen aan deze site omdat je daarvoor de Youtube embedded code moet hebben. Het lukt ons niet die te vinden op Youtube. Als iemand weet hoe dat moet dan kan hij/zij ons erg blij maken.

Vandaag stond in het teken van Sinterklaas op school. Het was te koud voor een ontvangst op het schoolplein, dus werden alle festiviteiten naar binnen verhuisd. Sint wist ook dat Isa en Luka op reis gaan. Het eerste land dat ze gaan bezoeken is Thailand...het land waar volgens Piet T(ha)ai-T(ha)ai gemaakt wordt.

De kinderen zijn al flink aan het aftellen: nog twee nachtjes tot pakjesavond en nog vier nachtjes tot vertrek.

Lidy Evertsen

dit is hem misschien?

Of deze dan misschien?

Lidy Evertsen

o, de tweede is niet doorgekomen, dat was de insluitcode.
Ik ging naar jullie filmpje en daaronder vind je 'delen'en 'insluiten'als je erop klikt komt er een code

Micheline

embed Youtube:

Onder je filmje zie je enkele buttons: like - add to - share - embed. De laatste moet je hebben. Als je daar op klikt zie je daaronder een venster met de code (is enkele regels lang). Die kan je copy/pasten in je nieuwsbrief. Good luck.
M