vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Reisschema rigoreus gewijzigd door slecht weer

Tja, je maakt een plan, maar het loop toch altijd anders. Ons plan was om gisteravond de nachttrein naar Surathani en dan de boot naar Koh Phangan te nemen in het zuiden. We hebben uiteindelijk vanochtend de bus naar Trat genomen en de boot naar Koh Chang in het oosten van Thailand. Reden: het zuiden wordt nog steeds geteisterd door de monsoon. Bij het lezen van de krant gisterenochtend kwamen we er achter dat het in het zuiden nog slecht weer was. Nomaal is de regentijd wel op zijn retour eind november. De berichtgeving was slecht: veel regen, onweer en golven van 3 meter hoog. Niet echt lekker om te varen en helemaal niet lekker om uit te rusten van de zware reis. Dus hebben we besloten om naar het oosten te gaan omdat het hier wel mooi weer is. Zie positie op de kaart.

Gisteren was het dus hard werken om de reis te veranderen. We hadden immers al in Nederland de nachttrein en de boot gereserveerd. Het reisbureau waar we al een paar keer goed gebruik van hadden gemaakt hielp ons met het afzeggen van de reserveringen en maakte de reservering van de bus en het hotel. We zitten nu in www.kohchanggrandorchid.com

Het is ons plan om hier drie nachtjes te blijven en de komende dagen op zoek te gaan naar een bestemming waar we langer kunnen verblijven. Als we in dit hotel blijven in ons geld snel op :-)

De dagen in Bangkok waren best zwaar. Luka was snel in zijn normale doen, maar Isa, Reintje en Gert-Jan hadden meer moeite om het ritme te pakken te krijgen. Zo'n stad werkt ook niet echt mee. Het was heet en druk. Gelukkig hadden we een zwembad. Zo moesten we gisteren naar het reisbureau om onze tickets te wijziggen en hebben we 's avonds een klein ommetje gemaakt om een restaurant te vinden. Om 21.00 uur waren we weer op de kamer en uitgeput. Thuis zijn de kinderen nog wel een half uur tot een uur in de weer als ze in bed liggen. Gisteren waren ze na het voorlezen echt binnen een minuut weg.

Vanochtend hebben we om 8.00 uur de busgenomen. Bij binnenkomst bleken we naast een Nederlands gezinnetje te zitten (vader, moeder, dochtertje van 2). Die kwamen net terug uit het zuiden en wisten ons te melden dat het weer inderdaad heel erg was. We zijn dus erg blij dat we onze bestemming hebben gewijzigd. Boeiend aan dit gezin is dat ze drie maanden gaan fietsen door Thailand en Maleisie. Zij waren net een week in Thailand.

Morgen gaan we de omgeving een beetje verkennen. Dan volgen ook de foto's

Nicole

Wat jammer zeg, dat jullie plannen gedwarsboomd zijn door die nare monsoon (gevolg van het broeikaseffect?), lastig ook om alle reisschema's weer om te gooien. Gelukkig konden jullie ze nog wijzigen en zijn er streken in Thailand waar het wel prettig toeven is. En Luka die zo snel zijn draai vindt, is dat omdat hij blij is als hij maar kan spelen? Eet smakelijk!

Sandra

even iets anders..wij hebben al 3 euro...en jullie??
Hogere bedragen gaan via de mail...hahahahaa..

Gert-Jan

Sorry Sandra, dat we je niet eerder bedankt hebben voor de kerst kalender. ik weet niet of we al wat hebben. Isa wel. Ook bedankt voor de kerstboom :-)