vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

gevonden huis op palen aan het strand

Gert Jan en de kinderen zijn in het zwembad terwijl ik in de wifi zone van het hotel aan het schrijven ben. Ons resort zit in het noorden van het bergachtige eiland, mooi gelegen in de jungle. Het resort zelf zijn huisjesin een prachtig aangelegde tropische tuin. Toen we uit de boot kwamen moesten we een eind sjouwen met de bagage en zaten we vervolgens opgepropt met andere toeristen in een taxi. Wel een aparte ervaring om dan in het resort verwelkomt te wordendoor lachende thaise dames met een welkomst bloemendrankje en je bagage onmiddelijk uit je handen wordt genomen.We zijn op het moment de enige gasten. In het weekend waren er Thaise groepen die zich de hele avond vermaakten met Karaoke. Het personeel is erg aardig maar omdat hier geen westerlingen lijken te komen, spreken ze vrijwel geen engels. Net als op andere plekken zijn ook hiereen paar damesgek op Luka.Ze willen hem aanraken en eentje gaf hem kusjes in zijn nek. Luka doet alsof hij het niet leuk vind maar wij vermoeden dat hij wel van de aandacht houdt. Gisteren zei ik tegen luka:'' alle thaise meisjes zijn verliefd op je''. Luka antwoordde:'nee, niet alle meisjes, alleen 100. Gistermiddag zijn we naar het strand gegaan. De kinderen speelden heerlijkterwijl Gert-Jan en Reintje op zoek gingen naar geschikte vervolg accomodatie vanaf overmorgen. We denken dat we een goede plek hebben gevonden. Een huis op palen aan het strand gelegen in een bos. Genoeg schaduw en rustige plekjes hopen we om straks les te geven. De sfeer voelt ontspannen op dit strand waar luxe accomodaties en budget hotels eensgezind naast elkaar gelegen zijn. Vandaag houden we nog een rustdag hier op het resort voor we morgen naar denieuwe accomodatie vertrekken.

Irene

zo dit klinkt goed! wat grappig dat Luka zo populair is bij de thaise dames:-) hoort die palenwoning dan ook bij het resort?
liefs uit Nl, spannende dag hier, vandaag kamerdebat over de kunstbegroting!

Nathalie

Nou zo te lezen zitten jullie er nu helemaal in. Goede beslissing om het reisschema te veranderen en heerlijke start in zo'n luxe hotel en resort. Ben benieuwd naar de foto's van het huis op palen en de reactie van Luka en Isa. Zouden ze vanaf dan andere huizen tekenen?

Klaas

Als voormalig rondhouthandelaar kan ik niet anders dan erkennen dat ik jaloers ben. Een paalwoning! Zouden ze het toestaan op Amstelglorie?

Gert-Jan

Nou Klaas, wie zit er nu in de bouwcommissie. Laat je palen-gezag nu eens gelden....

Klaas

Niet vergeten he? Bouwcommisie i.o. Mijn invloed is nog niet de hoogte van het tuinpark in. Paalwoningen zullen dus moeten wachten. Neem maar alvast een bouwtekening mee.

Sandra

Vraagje...zou je mij het adres van je ouders en schoonouders willen mailen naar mijn hotmail.

Irene

wat leuk dat jullie ook een kerstdiner houden, het is idd 1 van de hoogtepunten van het schooljaar voor de kinderen:-)
Hahaha, Luka die met een 2jarig meisje wil spelen, leuk is dat:-)
Mooi dat Isa zin heeft om te beginnen met het schoolgebeuren! Hier heeft Julia gisteren haar eerste slip gehaald bij judo, was erg leuk om te zien, ze heeft echt al veel geleerd in die 10 lessen, en gaat gewoon lekker verder na Kerst.
veel liefs,
I&co

Nicole, Fred, Tosca, Stellan en Rosa

Ook jullie een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen!
Bijzondere jaarwisseling hebben jullie gehad. Is het nog gelukt om tot middernacht op te blijven?
Een heel goede reis naar Bangkok morgen, en daarna naar Vietnam. Ben heel benieuwd hoe het daar is...