vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Eindelijk ons plekje op orde

Het heeft alles bij mekaar nu wel een week geduurd, maar nu hebben we het aardig zo als we het willen. Een mooie rustige plek, een ruime woning en een omgevingdiegeschikt is om les te kunnen geven. We verwachten dat we het hier wel tot na de jaarwisseling uithouden.

Het was we even spannend hoe de kinderen op deze plek zouden reageren. Het luxe resort was natuurlijk een paradijsje voor de kinderen: twee zwembaden, een grappige tuin en een kamer met airco. We dachten dat de kinderen het zwembad zouden gaan missen. Dat was niet het geval. Isa vond het huisje meteen fijn om te zijn en Luka heeft bijna de hele dag in het warme ondiepe zeewater liggen dobberen. Wat het ook makkelijk maakt is dat er hier ook een gezin uit Scheveningen is (hebben we in de bus ontmoet en ze hebben ons plekje ook ontdekt). Zo'n Nederlands gezin voelt waarschijnlijk veilig aan, want Isa en Luka vinden het leuk om bij ze te zijn. Zelfs Luka wil met een 2 jarig meisje spelen, normaal is dat toch echt onder de maat.

We hebben inmiddels ook een klein restaurantje aan het strand gevonden waar ze met onze instructies eten voor de kinderen maken. Geen spicy curries voor de kinderen, maar gewoon gebakken kip met rijst, komkommer en rauwe wortel. Eindelijk geen gezeur over het eten, maar het hele bord leegeten.

Voor het restaurant was vanavond een show van vuurspugers. Dit doen ze om klanten te trekken, maar we waren met nog twee stellen de enige die kwamen kijken. Het is nog erg rustig. Wellicht wordt het met kerst drukker.

We hebben besloten om overmorgen te beginnen met lesgeven. Isa wil iedere dag in de schoolkoffer kijken en vandaag vroeg ze wanneer we nu weer eens gaan werken. Dat leek ons een goed moment om een dag te prikken.Morgen draaien we proef met een lesje Engels (My name is Luka, I live on the second floor ... etc.). Daarnaast is het ons plan om kerstversiering en een kerststal te gaan maken. Het moet klaar zijn voor donderdag, omdat het dan op school kerstdiner is. De kinderen willen dat ook hier doen.

Enige minpunt hier zijn de honden. Er zijn er te veel. Volgens een westerse dierenbeschermster die die honden aan het vaccineren is, zorgt de manager van deze plek wel goed voor ze. Ondanks die positieve woorden werden we vanmiddag wel geconfronteerd met de mysterieuze verdwijning van een birkenstock sandaal van Isa. Het duurde niet lang om te bedenken wie die had meegenomen. Gelukkig had de manager hem al uit de bek van een hond gered.

Nelleke

Hey lieve reizigers, Wat heerlijk dat jullie zo´n fijne plek hebben gevonden. Veel succes met de leskoffer. Geniet van al het moois daar. Liefs Nelleke

tota

hoi, wat ziet het er geweldig uit, ik kom bij jullie logeren!Hier is het berekoud,maar wij gaan 24dec. ook naar warme tijden, kan niet wachten.nou leuk hoor al die verhalen.Isa en luka wel bij de les blijven hoor! dag tota

Micheline

Whoe-haaaa!! Genieten!! Ik ben zeker dat de kids zoveel gaan groeien van het samenzijn en vanalles meemaken rond deze hut.

Roelina

Waanzinnig aantrekkelijke plek!
Veel plezier morgen bij het kerstdiner!
Hartelijke groeten ook namens Len en Jan, Roelina.