vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Gelukkig Nieuw Jaar

Allereerst wensen we graag iedereen een gelukkig nieuw jaar! Met ons gaat het goed en we hopen dat het nieuwe jaar wederom nieuwe spannende en leuke reiservaringen met zich mee brengt.

Oudejaarsavond hebben we doorgebracht met het Tjechische gezin dat hier ook al enige tijd verblijft. Aangezien de Oud-en-Nieuw-feesten hier niet echt op gezinnen met kleine kinderen zijn ingesteld besloten we naar het restaurant te gaan waar we al eerder goede pizza's hadden gegeten. De Tjechen hadden een scooter gehuurd waar ze meestal met zijn vieren op zaten, maar de dochters Jasmin en Julia gingen deze keer liever met ons mee in de taxi naar het restaurant. Maar voordat we naar het restaurant gingen moesten natuurlijk eerst de poezen in het klooster gevoerd worden. De monniken zijn inmiddels gewend aan onze aanwezigheid aan het einde van de dag. Dat we telkens kattevoer mee hadden genomen is schijnbaar niet onopgemerkt gebleven want toen we weggingen kregen we pakjes sojamelk mee. Eerder kregen we al een tros bananen. Isa is dol op de monnikken en wil morgen pannekoeken gaan trakteren. Nog even en we voorzien de hele kloostergemeenschap van eten...

Nadat we gegeten hadden gingen de Tjechishe kinderen weer met ons mee in de taxi en de ouders op de scooter. Met vier blonde kinderen op stap trek je veel bekijks. Veel mensen zie je geinteresseerd/verbaasd/geamuseerd/geshockeerd kijken. Je ziet ze denken: Tjonge met vier van die kleinde kinderen op reis in Thailand. Wel grapping om te zien dat mensen denken dat die vier kinderen allemaal van ons zijn.

Het laatste stuk naar ons huis (vanaf de hoofdweg) moeten we altijd lopen omdat de taxi's daar alleen heen willen voor extra geld. Deze keer bood een soort pickup aan om ons mee te nemen. De kinderen vonden het natuurlijk erg leuk om boven op de vracht van een pick up te zitten . Gelukkig reden ze stapvoets in het donker over het hobbelige zandpad naar ons huis. Toen we de alcoholwalm roken hadden we al snel door waarom ze de lift aanboden (normaal krijgen we nooit en lift). Eenmaal bij ons huisje werd ons een gunst gevraagd: just one Chang-beer! Aangezien we geen bier in huis hebben gaven we maar 40 bath. In de winkel kunnen ze daar twee biertjes van kopen. De bestuurder omhelste Gert-Jan uitbundig en wenste hem een happy new year. Door alle opwinding van de pizza's en het liftavondtuur lagen Isa en Luka nog zeker een uur te stuiteren in bed.

Nog ruim een uur voordat het middernacht is. Misschien lukt het ons om wakker te blijven (normaal liggen we al om 22.30 uur op één oor). Het vuurwerk zal ons wel wekken.

Allan, Daphne, Liam en Charlie

Happy New Year!! Tot morgenochtend op Skype! Heel veel liefs van ons! xxxx

miriam bram tijmen Marijn

Gelukkig nieuw jaar! Heel bijzonder zoals jullie dat daar meemaken. Wij vinden het erg leuk om jullie reis mee te beleven. In Nederland nu veel mist, dus er zal waarschijnlijk niet veel van het vuurwerk te zien zijn straks om 12 uur.

Bhaven F.G. Heeremans

Gelukkig,voorspoedig en blij nieuwjaar,gezondheid en avontuur.Liefs Bhaven

marliek

Gelukkig nieuwjaar!! Bijna dan ;)
veel liefs
Marliek

Irene

gelukkig nieuwjaar! Jullie zullen nu in Bangkok op 1 oor liggen, benieuwd hoe de reis gegaan is.
Vandaag op de terugreis van ons huisje (is helemaal goed gegaan, zelfs geen psychologische bijstand nodig, tis bijna saai;-) nog langs de tuin geweest, zag er allemaal goed uit gelukkig! Heb uitgebreid met mijn moeder over moestuinen zitten kletsen, heel gezellig:-)
Michel is gisteren met mijn broer gaan hardlopen, en ik wil het ook oppakken, dus tegen dat jullie terug zijn, ben ik fit genoeg om met Reintje te gaan lopen, ok? :-)
Veel liefs

ps het is monniken:-)

voor irene van reintje

waarschijnlijk loop je mij er dan uit want ik heb hier nog niet gelopen. Had teveel last van mijn heup. liefs, rein

lou en elma rietveld

Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder,oma etc zoals ik lees zien jullie veel en varen nogal wat temperatuur wat minder maar toch het les geven gaat goed en dat is weer belangrijk voor de kinderen nog veel plezier en zoek wat warmte op. gr. elma en lou