vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Alles gereed voor vertrek naar Vietnam

De afgelopen dagen stonden deels in het teken van het komende vertrek naar Vietnam, maar natuurlijk was er ook nog veel te beleven.

Eergisteren vertrokken we 's ochtends van Koh Chang richting Bangkok. De reis bestond uit een autorit naar de boot, een half uur op de boot en ruim vier uur in een bus. Het liep allemaal redelijk gesmeerd. We moesten natuurlijk in de bus ook nog lesgeven. Dat was wel even wennen. Niks rustige mooie omgeving, maar luidrichtige video met veel mensen om je heen. Toch lukte het ons nog om voor Isa het vak rekenen en taal in de bus te doen, zij het iets met meer tegenstrubbelingen. met Luks zijn we de tijd doorgekomen met een stickerboek over dino's en de eerste mensen voor Luka..soort van kinderuitleg van de evolutietheorie. Dat geen kwaad in een land waar je continu 'goddelijke' aanwezigheid hebt: boeha of de koning. De reis verliep ook makkelijk om dat onze Tjechische reisgenoten op Koh Chang in dezelfde bus zaten.

In Bangkok aangekomen was het vooral nog een schrijfles en een leesles doen, eten en daar onse vriend Amit. Deze keer wilde hem wat meer in een rustige omgeving spreken. Hij gaf ons een rondleiding in zijn appartemetn in Little India. We overwegen om daar ook een paar dagen een appartement teregelen in Februari. Het was leuk om weer eens goed bij te praten. Ook hebben we zeker 8 kilo aan schoolspullen achtergelaten bij heb. Die hebben we pas nodig na Vietnaam. Sowieso is er al heel wat bagage uit:: klei, papier, gelezen boeken etc.

Vandaag geen stranden, monniken en luieren tijdens het weekend, maar een actief programma. Alleerst wat pakjes naar Nederland gestuurd en daarna per boot en skytrain zijn we naar het Siam Ocean World (www.siamoceanworld.co.th/) gegaan. Onfgeloooofelijk facinerend. Zo'n bijna alle vissen zijn er te zien. We zijn er een halve dag geweest. Er was ontzettend veel te doen: rondleiding achter de schermen, met een glasbodemboot boven het haaienaquarium varen, visjes die je voeten schoon knabbelen, met pinguins spelen (zie later filmpje Youtube). Daarbij was een enorme shoppingmall. We moesten al verjaardagscadeaus voor Luka komen. Het moeten natuurlijk beyblades zijn. Nou die waren er. Niet die 10 op de maandag voor Sinterklaas waar heel Amsterdam naar op jacht is, maar een hele wand (foto's volgen nog). Het contrast tussen de dagen was enorm. Eerst een rustig strandje en nu het shop until you drop. We hebben ook het reizen met de boot en de sky train ontdekt. Het gaat snel en het is aangenaam. Toen we een maand geleden in Bangkok aankwamen wisten we niet hoe snel we weer de stad uitmoesten. Na drie weken vonden we het allemaal wel leuk om weer in een stad te zijn. Maar de drukte van het verkeer blijft zwaar.

Morgen moeten we om 4.00 uur op. Alles is ingepakt. En nu wachten op een wakup call en de taxi naar het vliegtuig. Foto's van Bangkok volgen later, waarschijnlijk op de sites van Isa en Luka.

Jitske

Hoi Reintje en Gertjan
Ik heb een belangrijk bericht gestuurd naar de facebooksite van Reintje. Wist geen ander priveadres.
groetjes, Jitske

Voor Jitske - van Reintje en Gert-Jan

Via ander kanaal al vernomen. Dank je. We laten nog van ons horen.