vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Historisch Hoi An: Luka valt in de vijver

De afgelopen dagen waren we in Hoi An. Na alle kou en een dag regen was het echt bijkomen hier in Hoi An. Het is een oud havenstadje met nog veel oude huizen van koopmansfamilies. De huizen zijn vaak nog inoriginele staat. Dat is bijzonder in Vietnam, omdat veel tijdens de recente oorlogen vernietigd is. Het is een stadje op de toeristenroute, dus touristen tref je hier in grote getalen aan. Voordeel is wel dat ze veel restaurants hebben waar je goed Westers eten kunt eten. We haddende afgelopen dagen weekend, dus we hebbendat hier kunnen vieren met pasta, taco's, pizza, friet en roomijs! Dat was een welkome afwisseling na alle noodlesoepjes, loempias en rijstgerechten van de afgelopen weken. Maar we hebben ook heerlijke papayasalade met pinda's gegeten!

De afgelopen dagen hebben we weer brommertjes (maar deze keer ook fietsen gehuurd) om de omgeving een beetje te verkennen. Het is echt leuker om vrij tussen de rijstvelden te kunnen rijden, in plaats van met een auto of een bus. Gert-Jan heeft na drie weken ook weer kunnen hardlopen.Een kilometer of 7 van Hoi An is de zee, dus de afgelopen dagen hebben we daar lekker kunnen uitwaaien. Onze Belgische reisvrienden zijn hier ook neergestreken, dus op het strand hadden de kinderen weer veel lol met elkaar. Gisteren troffen we op het strand ook een Franse amateur goochelaar aan. De kinderen vonden zijn trucejes fantastisch, hij had ook iets clownesk waardoor we allemaal buikpijn van de lach kregen.

Vandaag hebben we de oude huizen van Hoi An bezocht.Reintje en Gert-Jan hadden zichdaar erg op verheugd.De kinderen hebben inmiddels wel genoeg paleizen en tempelsgezien, dus die waren niet al te enthousiast. Al bij het eerste huis flikkerde Luka in de vijver met de draak. Hij hing namelijk verveeldtegen het muurtje van de vijver.Reintje kon hem met zijn benen nog net eruit trekken voordat hij er helemaal in lag. Hierdoor viel hij er alleen vanaf zijn hoofd tot zijn middel in. Isa schoot in de lach. Hetzag er ookkomisch uit, maar we moesten er toch wel iets van zeggen :-)Nu maarhopen datLuka niet te veel water heeft binnengekregen, want het waterzag er niet fris uit. Hij zei dat er niets binnen was gekomen.

We zitten te wachten op de nachtbus naar Nha Trang. 60 km voor Nha Trang moeten we morgenochted om 5 uur vroeg uitstappen bij het benzine station van Doc Let. Is wel weer een avontuur. Daar worden we opgehaald om naar onze plek (www.junglebeachvietnam.com) te gaan waar we waarschijnlijk de komende twee weken zullen blijven.

Nicole

Malle Luka in de vijver gevallen! Tosca is een keer in de vijver bij de vlindertuin in Artis gevallen. Niet goed opgelet.. Ze viel niet diep. We hebben een maillot in de souvenirwinkel gekocht, toen was ze weer droog. Dat Jungle Beach ziet er goed uit! Gaat Luka daar zijn verjaardag vieren, of onderweg ernaartoe? Een fijne dag morgen en goeie reis!

Irene

ach Luka! Kan hij er achteraf om lachen?
"wi-fi througout": dat belooft voor de filmpjes en het skypen:-)
net mijn zaden geordend: hoop in mei wat verschillende soorten tomaten-, courgette-, pompoen- en komkommerplantjes voor jullie te hebben!
veel liefs
I

Nicole

Stom, Luka is overmorgen pas jarig (ik wist wel dat het de 28e was)... Okee, overmorgen een fijne dag!