vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Good bye Vietnam

Inmiddels hebben we al weer twee dagen Ho Chi Minh stad achter de rug en over een uurtje vertrekken we naar het vliegveld om vervolgens twee uur later naar Bangkok te vertrekken. Na alle rust in Jungle Beach waren de afgelopen dagen zeer intensief. De laatste nacht in Jungle Beach was zwaar. Gert-Jan en Reintje sliepen slecht, niet vanwege het naderende vertrek, maar vanwege het ongedierte. Nadat de kinderen op bed lagen hoorde we de hele tijd het bamboe van het huis kraken. We dachten dat de kinderen uit bed waren. Maar na een keer controleren lagen ze rustig te slapen. Het was tamelijk mysterieus, maar na enige inspectie van de bamboemuren merkten we dat het uit de muur kwam. Aangezien het dubbelwandige bamboemuren waren, was het goed mogelijk dat er iets tussen de muren leefde. Gert-Jan dacht meteen aan een slang (hij had er al drie in de tuin gezien), maar hield dat voor zich omdat hij vreesde dat Reintje dan meteen het huisje zou willen verlaten. Toen we eenmaal naar bed gingen haalde Reintje toch maar de manager erbij. Die was ook verbaasd. Na wat serieus luisterwerk kwam hij tot de conclusie dat het waarschijnlijk een slag was die bezig was iets op te eten, bijvoorbeeld een hagedis. Tja, zo ga je niet rustig de nacht in. Gedurende de nacht heeft het geluid ons een paar keer wakker gemaakt. Tamelijk gebroken van het slechte slapen verschenen we aan het onbijt. De manager vroeg naar de bekende weg: hoe hebben jullie geslapen. Na enige gefilosofeer over het geluid, specificeerde hij de slang: 'waarschijnlijk was het een python, want die rolt zich op bij het wurgen van zijn prooi. Maar vrees niet, hij eet jullie niet op hoor'.

's Avonds vertrokken we met de nachttrein naar Ho Chi Minh stad (Saigon). We hadden een prachtige trein. Schone en mooie cabines. Na een maaltijd in de restauratiewagen lagen we al snel op één oor. Heerlijk geslapen, maar om 4.00 uur waren we al in Ho Chi Minh stad. Een half uur later stonden we voor de deur van het hotel. Na twee keer bellen deed de nachtwaker open. Helaas was er nog geen kamer beschikbaar. Toen maar tot 7.00 uur op de grond in de receptie gelegen. Gelukkig hadden we nog twee slaapmatjes voor de kinderne bij ons. Voor de eerste keer deze reis gebruikt. Toch niet voor niets meegenomen.

Ho Chi Minh stad is een drukke maar interessante stad. De kinderen vonden het aan het begin nog wel even leuk, maar de hitte en de drukte werkt niet echt mee om de sfeer positief te houden. Ze worden erg moe hier en willen het liefst in het hotel zijn. Gelukkig voor hun zijn we hier maar 1,5 dag. Vanavond zijn we in Bangkok en hebben we een appartment gehuurd. Daar kunnen we lekker zelf koken en vanavond trekken we een lekker flesje wijn open om te vieren dat we vandaag 15 jaar getrouwd zijn.

Sandrine

Ja!!!! 15 jaar al! De tijd vliegt! Genieten!

San

Gefeliciteerd met jullie kristallen bruiloft!! Wij zullen vanavond uiteraard mee proosten op jullie!
Wat een verhaal zeg over die python, werkelijk dood eng...
Hele fijne avond en tot snel.
Liefs San

Nicole (van Tosca, Stellan en Rosa)

Gefeliciteerd met jullie kristallen bruiloft! Op naar (minstens) de volgende 15! Dat is zeker wel een feestje waard!
Onderkoeld verteld, dat slangenverhaal, maar dat je dan niet lekker slaapt, is begrijpelijk. Hopelijk verder geen slangen meer op jullie pad! Liefs, Nicole

Irene

he gefeliciteerd!!! Fijn, even in een appartement. Bah wat een verhaal over die slang, het is geweldig om in de toekomst te kunnen vertellen: weet je nog, toen met die python...maar nu, brrrrr...
veel liefs,
Irene

marliek

Van harte allebei :))
Dat van die python spreekt wel erg tot mijn verbeelding. jasses!!!
Kus xxx

Anneloes

Van harte gefeliciteerd met jullie 15 jarig huwelijk. E viva gli sposi!