vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Terug in Bangkok

Het voelt als een beetje thuiskomen in Bangkok. Deze reis is het al weer de derde keer dat we in Bangkok zijn. Het blijft een grote drukke te hete stad, waardoor je snel uitgeput raakt, maar we hebben inmiddels wel door dat je het jezelf hier niet te moeilijk moet maken. Dan is het prima te doen in zo'n stad. We hebben intrek genomen in het hotel/appartementencomplex Grand President. We hebben een appartement met woonkamer/keuken, slaapkamer en badkamer. De matrasjes voor de kinderen komen hier ook goed van pas, want we hebben maar één twee persoonsbed. Voordeel is dat we een beetje kunnen koken.

We komen deze keer niet verder dan 500 meter van het hotel vandaan. Alles wat we nodig hebben is hier in de straat en in het hotel is ook alles aanwezig. Van strijkbout tot zwembad. Het lesgeven gaat hier ook redelijk soepel. Isa krijgt les in de woonkamer en Luka in de slaapkamer.

Gisteren is Gert-Jan op pad gegaan op zoek naar een geschikte kleermaker om nieuwe pakken te laten maken. Een lastig klusje, waarbij het zaak is om goed zicht te krijgen op de betrouwbaarheid van de kleermaker, verstand van zaken en dat ie je niet allerlei zaken in je maag splitst die je niet wilt. Aangezien we hier maar een paar dagen zijn moest er gisterenochtend direct zaken gedaan worden, want zoveel tijd was er niet om alles te maken. Gert-Jan had niet veel keus, want toen hij om 10.00 uur op stap ging waren er maar twee winkels open. Ze werken hier wel tot laat in de avond door, maar gaan ook pas laat open. Vanmiddag is Gert-Jan voor de tweede pas-en-meet-sessie geweest, en het ziet er allemaal prima uit. Nu is het nog zaak om te bepalen of we alles naar huis sturen, of dat we het meeslepen. Wellicht is het mogelijk om het voor een week of 7 in India achter te laten en dan weer mee te nemen. Tegen de tijd dat we India verlaten is het lesgeven grotendeels achter de rug en kunnen we wel wat schoolspullen achterlaten. Na India staat alleen nog Israel op het programma.

Morgenochtend vroeg nemen we de bus naar Koh Chang. We hopen daar rond een uur of 4 in de middag te zijn.

Ondertussen vernomen dat er weer geld op de rekening staat. Dat is ook echt wel nodig in Bangkok

Laughing

Riet en fre

Hoi Reintje, gert-jan, Isa en Luka,
Allereerst een dikke proficiat met jullie trouwverjaardag! Gelukkig dat die slang niet eerder in de hut gekropen is in jungle beach. Anders hadden we wellicht niet zo lang gebleven...
Na de drukte van 2 hoofdsteden kunnen jullie nu lekker terug genieten van Luka zijn favoriete plaats. Bijna kwamen we in de verleiding om nog eens door te komen, aangezien de busverbinding goed is vanuit Siem reap. Maar gezien de afstand terug gaan we morgen naar de cambodjaanse kust. Geniet van jullie rust. Dikke knuffel,
Riet en co

Sabrina van der Vloed

Hoi Reintje en Familie,

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik volg jullie ook op mijn mobiel, dus tijdens het werk kan ik soms even wegdromen met jullie avonturen.

Ik heb zelf ook een avontuur achter de rug: ben net terug van 10 dagen NEPAL! Ik had je al verteld dat mijn moeder (weer) ging en de dag dat ik haar naar Schiphol bracht dacht ik: 'het zou toch heerlijk zijn als...'. Na een kort gezins-overleg, ticket geboekt en een week later vertrokken, en zus ging mee! De mannen bleven dus achter met in totaal 4 kids!

We hebben het geweldig gehad, o.a. een trektocht gemaakt, ik zal wat foto's mailen. Mochten jullie nog niks hebben geboekt: Kathmandu Resort Hotel (eigenaar Gopal Basnet) is al op de hoogte van jullie eventuele verblijf. Kan het echt aanraden, maar voel je niet verplicht hoor. Mocht je meer info willen hebben, let me know, mijn moeder zit er nu nog steeds.

Heel veel plezier en tot het volgende reiverhaal!

Groetjes Sabrina