vanuit-de-hunzestraat-de-wijde-wereld-in.reismee.nl

Weer even terug op Koh Chang

De afgelopen week is omgevlogen. Na vertrek uit Bangkok hebben we weer een kleine week op Koh Chang door gebracht. Isa en Luka wilde daar graag weer heen en wij hebben het er in december ook erg naar ons zin gehad dus was het geen moeilijke beslissing om daar weer naar toe te gaan. We dachten dat alles na 8 weken nog wel hetzelfde zou zijn. Nou dus niet. Het personeel bij het resort van ons huisje op palen was nog wel hetzelfde. Ze vonden het ook erg leuk om ons weer te zien. We kregen weer exact hetzelfde huisje. Maar bij alle andere plekken waar we graag kwamen was het personeel gewijzigd. In december was het rustig, maar toen we aankwamen was het best wel druk. Zelfs de door Isa en Luka geliefde olifant Baley was er niet meer. Volgens zijn verzorgers was hij ziek. Later hoorde we dat hij niet goed luisterde en dat kan natuurlijk voor problemen zorgen.

In het weekend stond natuurlijk een rit op een olifant op het programma. Aangezien Baley er niet was moesten we op zoek naar een andere mannetjes olifant. Luka wilde namelijk absoluut niet op een vrouwtje. Na wat rondvragen was er een mannetjes beschikbaar....Rambo genaamd. We moesten er een beetje om lachen die naam, maar eenmaal op zijn rug werd duidlijk waarom Rambo. Het was een nukkig mannetje. Hij had er geen zin in. Grommend en (agressief) trompetterend vertrok hij. Gert-Jan zat niet rustig. Luka vond het prachtig. Reintje en Isa zaten op het rustige vrouwtje Poppy. Eenmaal een eindje opweg kwam Rambo er wel in en verliep het weer allemaal rustig. Hij liep zelfs erg snel. Na vijf minuten had hij Poppy al ver achter zich gelaten. Toen Reintje en Isa bij het water aankwamen zaten Luka en Rambo al tien minuten lekker te badderen in de rivier. Luka ging heel stoer op eigen initiatief mee het water in, maar na een paar flinke ladingen water via de slurf schrok hij toch wel even (zie flmpjes die later volgen), maar toen Isa er ook bij kwam was er van die angst niet veel meer te merken. Het liefst zou hij de hele dag met Rambo in de rivier zwemmen. Het trompetteren van Rambo was indrukwekkend. Op een gegeven moment moesten we van hem af en rende hij alleen door de jungle naar de rivier. We hoorden hem nog wel, maar zagen hem niet meer, maar het geluid klonk als Jurassic park. Ieder moment kon er een mammoet of dino uit de jungle op duiken.

Uiteraard hebben we ook nog weer een dagje gesnorkeld. We merkten aan Isa en Luka dat ze alles een tweede keer een stuk ontspannener ervaren. Eerste keer snorkelen is toch wel een beetje eng. De tweede keer springen ze er zonder twijfel in. Zo ook met de olifanten en ook met het zwemmen bij een waterval.

De laatste nacht in Bangkok brengen we door in een hotel vlakbij het vliegveld. Niet echt een gezellig hotel, maar we moeten er weer om 4.00 uur uit om daarna om 6.50 uur naar New Delhi te vliegen. Daar blijven we een dag om vervolgens door te vliegen naar Nepal. We laten Thailand nu echt achter ons. De komende twee maanden zullen er voornamelijk bergen en woestijnen op het programma staan. De heerlijke zee van Thailand gaan we zeker missen.

Lieve en Dirk

Hey, fijn dat jullie binnenkort in Nepal zitten, wij vliegen op 18 maart naar Kathmandu, misschien komen we elkaar nog eens ergens tegen?
Jullie hebben ons benieuwd gemaakt naar dat huisje op palen op Koh Chang, willen jullie dat adresje misschien aan ons doorspelen? We denken vanaf volgende week die richting uit te gaan.
Nog veel reisplezier & groetjes van dat gezin van 6 uit Hanoi.

www.tangatanga.com/metzesopreis

marliek

het klinkt goed en ik snap dta j ehet spannend vind/vond om weer naar een nieuw land te gaan.
Ik hoop dta we misschien aankomende week kunnen skypen?
Laat even horen dat jullie goed zijn aangekomen , dikke kus voor allemaal!!!!

Nathalie

Lieve Reintje